Veel gestelde vragen

Bij Frankies Leermeneer ben je aan het juiste adres voor leren riemen en tassen, die wij voor zowel voor heren en dames op voorraad hebben. Dankzij ons uitgebreid assortiment slaag je altijd bij ons, mocht er onverhoopt niet tussen zitten wat je zoekt neem dan eens contact met ons op. Wellicht kunnen we je aan een mooi alternatief leder product helpen. Heb je nog andere vragen, kijk hieronder dan even wellicht vindt je daar je antwoord of neem contact met ons op.

LET OP!
Bij bestellingen geplaatst met een Microsoft account (Hotmail, Outlook) kan het voorkomen dat de bevestigingsmail niet aankomt. Dit komt door strenge filters die Microsoft hanteert. Wij doen er achter de schermen alles aan om dit probleem op te lossen. Geen zorgen je bestelling is in goede orde ontvangen en we zullen je zo snel mogelijk hierover berichten.

Bestellingen die wij voor 16.00 op werkdagen ontvangen sturen wij dezelfde dag op! Dan kan je je prachtige lederen producten al de volgende dag in huis verwachten, mits de pakketbezorger geen lekke band krijgt. Dit geld voor alle zendingen binnen Nederland. Wanneer we ons schitterende leer binnen Europa moeten versturen hanteren we een levertijd van 1 tot 3 werkdagen.



Onder Europa verstaan wij de landen Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg, Zweden en Denemarken. Wil je toch dat wij jouw lederen riem of tas versturen naar een land dat hier niet tussen staat neem dan even contact met ons op, dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.

Binnen Nederland hanteren wij €4,- bezorgkosten voor orders onder de €20,- Voor orders boven de €20,- hanteren wij géén verzendkosten. Maak je vooral geen zorgen om je nieuwe lederen riem want je pakket is namelijk verzekerd! Wanneer wij je riem verzonden hebben ontvang je een email met een link zodat je je pakket kan traceren, dat is wel zo héndig.

Wanneer wij jouw leren tas op mogen sturen naar een ander Europees land (zie de landen hierboven) dan betaal je €4,- bezorgkosten voor orders onder de €30,-. Ook hier geld dat je je schitterende leren tas kunt volgen met een link die je per email ontvangt.

Heb je nog meer vragen met betrekking tot het verzenden van je pakket, kijk dan even bij Verzenden en Retourneren of neem contact met ons op.

Helaas komt het wel eens voor dat je niet tevreden bent over onze lederen artikelen of dat er een defect in het product zit. Neem altijd even contact met ons op wanneer je iets wil terug sturen. Wellicht kunnen we het probleem ook zo verhelpen, dat is wel zo héndig.

Het enige wat we van je vragen zijn de verzendkosten te betalen. Retourneer je item wel binnen 14 werkdagen, onbeschadigd en in originele verpakking. Mocht er na 14 werkdagen nog iets niet kloppen, neem dan even contact met ons op. Iedere situatie is anders en wij helpen je daar graag bij.

Zodra we het lederen product hebben ontvangen zullen wij dit beoordelen en overgaan tot terugbetaling. Wij betalen het verschuldigde bedrag altijd binnen 14 werkdagen terug. Maar wij streven er naar om het bedrag binnen 3 werkdagen terug te betalen. 

Wij leveren ook leren riemen op maat. Het komt regelmatig voor dat een maat toch net niet goed is, daarom maken wij je lederen riem gratis op maat!  Kijk snel voor een volledige uitleg bij Maatwerk en Maattabellen.

Omdat wij bij Frankies veel geven om leer dien je dit ook goed te onderhouden. Wij adviseren daarom om bijenwas te gebruiken om onze lederen artikelen te onderhouden. Dat is lekker ouderwets en op natuurlijke basis, zoals Frankie het ons geleerd heeft. De was zorgt voor een natuurlijke beschermlaag, deze laag beschermt goed tegen vocht en vuil. Je lederen artikelen behandel je als volgt:

  • Neem een oude doek of gebruik een spons;
  • Wrijf met de doek of spons door het potje bijenwas;
  • Ga met ronde bewegingen over de te behandelen oppervlak; 
  • Breng vervolgens een dunne laag was aan.

Het is niet nodig om de bijenwas uit te poetsen, het leer neemt de was volledig op. De frequentie van behandelen dien je zelf te bepalen aangezien dit afhangt van het gebruik. Je mag altijd een foto sturen voor ons deskundig advies of gewoon omdat je trots bent! 

Helaas komt het wel een voor dat een product kapot is of kapot gaat. Wellicht hebben onze ogen een fout in de stiknaad gemist in je leren portemonnee of is je leren tas kapot gegaan, neem dan contact met ons op. Wij gaan dan ons uiterste best doen om je te zorgen dat het probleem verholpen is, wellicht kunnen we je op afstand helpen. Mocht dat niet lukken kunnen we altijd nog lokaal naar een oplossing zoeken. Kijk voor meer informatie bij Verzenden en Retourneren als je het defecte item retour willen sturen. 

Wij bij Frankies geloven in een duurzaam bestaan. Daarom doen wij zo veel mogelijk om een steentje bij te dragen aan de maatschappij. Onze verpakking, promotiemateriaal en verzendmateriaal zijn gemaakt van gerecycled materiaal. Wij gebruiken bijvoorbeeld jutte zakken en kraftpapier. Dit alles laten wij lokaal produceren zodat wij de buurman of -vrouw ook kunnen helpen. Op deze manier kunnen wij ons leer zo duurzaam mogelijk aanbieden.

Scroll naar top